Zimní lidé







Název: Zimní lidé/The Winter people

Autor: Jennifer McMahon

Nakladatelství: Omega

Počet stran: 328

Rok vydání: 2017

 

Anotace: West Hall ve Vermontu bylo vždy město podivných zmizení a starých legend. Nejzáhadnější z nich je smrt Sary Harrison Shey, která byla v roce 1908 nalezena mrtvá na poli za jejím domem, jen několik měsíců po tragické smrti své dcery.
Nyní, v současnosti, žije devatenáctiletá Ruthie na tomtéž statku se svou matkou Alicí a mladší sestrou
. Jednoho rána Ruthie zjistí, že její matka zmizela. Ve snaze najít nějakou stopu prohledává matčinu ložnici a pod podlahou nalézá starý deník Sary Harrison Shey. Ruthie je náhle vtažena do prastarého tajemství a zjistí, že není zdaleka jediná, kdo na tomto statku hledá někoho zmizelého. Ale může být jediná, která tuto stále se opakující historii zastaví...

Recenze: Příběh se odehrává v roce 1908 a zároveň v současnosti. Zpátky do roku 1908. V americkém městečku West Hall žije s manželem Martinem a dcerou Gertie i Sára Harrisonová Shaeová. Žijí skromně. Sára by pro svoji malou holčičku udělala vše na světě. Martin zrovna tak. Jednoho dne jde Gertie hledat Martina a už se nevrátí. O pár dní později ji najdou bez známek života. Sára je na dně. Gertie byla její život. Už nemá pro co žít. Martin se jí snaží pomoct, ale Sára jej odmítá. Na pomoc Sáře přispěchá i její neteř Amélie. Ta řekne Sáře o možnosti ještě spatřit Gertie, ale pouze na 7 dní a pak už bude navždy pryč.
Současnost – devatenáctiletá Ruthie se vrací v noci domů a čeká, že jí její matka vynadá, ale ta není k nalezení. Doma je pouze její malá sestra Fawn. Její matka se nikdy nezpozdila se snídaní, nikdy nevynechala farmářské trhy ve městě. Co se jí stalo? Kam zmizela?
„Máma zmizela na Nový rok. Připravila večeři, uložila sestru do postele a uvařila si čaj. Když jsem později večer dorazila domů, už byla pryč.“
Ruthie ví, že se v okolí pár lidí ztratilo. Říkalo se, že tam straší Sára Harrisonová Shaeová. Ruthie začne prohledávat dům, zahradu a pak se vydá do lesa. Po matce však není ani památky. S Fawn se rozhodnou prohledat matčin pokoj a najdou schovanou pistoli a také deník Sáry Harrisonové Shaeové. Ruthie se do něj začte s přesvědčením, že v něm najde nějakou stopu, která by je dovedla k její matce.

Knihu jsem si na doporučení půjčila a jsem ráda, že jsem si ji nekoupila. Kniha se na první pohled tváří, že je hororem, ale rozhodně tomu tak není. V knize sledujeme dvě časové roviny – rok 1908 a Současnost. Zamýšlela jsem se, která rovina se mi líbila více a přikláním se k roku 1908. Autorka má hezký styl psaní, který vás nutí část dál. Co se příběhu samotného týče tak námět - návrat mrtvých mezi živé je vlastně skvělý, je tady jedno velké, ale … a to byl samotný konec celého příběhu. Tím to podle mě autorka úplně „pohřbila“. Celé vyústění příběhu bylo jako šité horkou jehlou a jako čtenáře mě absolutně neuspokojilo. Vlastně celou dobu, co jsem knihu četla jsem si říkala, kdy už to přijde, kdy přijde ta část a já budu překvapená a totálně mě to uzemní.
No, to se bohužel pro mě nestalo.

Ano kniha měla velký potenciál, který ovšem nebyl využitý.
Upřímně ani nevím, jestli vám ji mám doporučit. Nechám to na vás
😊


Hodnocení:
60%



 
Share:

0 komentářů:

Okomentovat